בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי הָיְתָה חֲתֻנָּה בְּקָנָה אֲשֶׁר בַּגָּלִיל. אִמּוֹ שֶׁל יֵשׁוּעַ הָיְתָה שָׁם, 2 וְגַם יֵשׁוּעַ וְתַלְמִידָיו הֻזְמְנוּ לַחֲתֻנָּה. 3 כְּשֶׁחָסַר לָהֶם יַיִן אָמְרָה אֵם יֵשׁוּעַ אֵלָיו: “אֵין לָהֶם יַיִן.”
4 אָמַר לָהּ יֵשׁוּעַ: “מַה לִּי וָלָךְ, אִשָּׁה? עוֹד לֹא הִגִּיעָה שְׁעָתִי.”
5 אָמְרָה אִמּוֹ לַמְשָׁרְתִים: “כָּל מַה שֶּׁיֹּאמַר לָכֶם עֲשׂוּ.”
6 שִׁשָּׁה כַּדֵּי אֶבֶן הָיוּ עֲרוּכִים שָׁם, כְּמִנְהַג הַיְּהוּדִים לְטָהֳרָתָם, וְכָל אֶחָד הֵכִיל כִּשְׁמוֹנִים עַד מֵאָה וְעֶשְׂרִים לִיטֶר. 7 אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: “מַלְּאוּ אֶת הַכַּדִּים מַיִם”, וְהֵם מִלְּאוּ אוֹתָם עַד לְמַעְלָה. 8 אָמַר לָהֶם: “שַׁאֲבוּ עַכְשָׁו וְהָבִיאוּ אֶל רֹאשׁ הַמְּסִבָּה.” הֵם שָׁאֲבוּ וְהֵבִיאוּ אֵלָיו. 9 טָעַם רֹאשׁ הַמְּסִבָּה אֶת הַמַּיִם שֶׁנֶּהֶפְכוּ לְיַיִן וְלֹא יָדַע מֵאַיִן הוּא, אֶלָּא שֶׁהַמְשָׁרְתִים אֲשֶׁר שָׁאֲבוּ אֶת הַמַּיִם יָדְעוּ. קָרָא רֹאשׁ הַמְּסִבָּה אֶת הֶחָתָן 10 וְאָמַר לוֹ: “כָּל אָדָם מַגִּישׁ תְּחִלָּה אֶת הַיַּיִן הַטּוֹב וְכַאֲשֶׁר הָאֲנָשִׁים מְבֻסָּמִים יַגִּישׁ אֶת הַטּוֹב־פָּחוֹת, אֲבָל אַתָּה שָׁמַרְתָּ אֶת הַיַּיִן הַטּוֹב עַד עַכְשָׁו.”
11 זֹאת תְּחִלַּת הָאוֹתוֹת שֶׁל יֵשׁוּעַ. הוּא עָשָׂה זֹאת בְּקָנָה שֶׁבַּגָּלִיל. אָז הֶרְאָה אֶת כְּבוֹדוֹ וְתַלְמִידָיו הֶאֱמִינוּ בּוֹ. 12 אַחֲרֵי כֵן יָרַד אֶל כְּפַר נַחוּם הוּא וְאִמּוֹ עִם אֶחָיו וְתַלְמִידָיו, וְשָׁם שָׁהוּ יָמִים לֹא רַבִּים. 13 עִם הִתְקָרֵב הַפֶּסַח, חַג הַיְּהוּדִים, עָלָה יֵשׁוּעַ לִירוּשָׁלַיִם 14 וּמָצָא בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ מוֹכְרֵי בָּקָר וְצֹאן וְיוֹנִים וּמַחֲלִיפֵי כְּסָפִים יוֹשְׁבִים שָׁם. 15 הוּא הֵכִין שׁוֹט מֵחֲבָלִים וְגֵרֵשׁ אֶת כֻּלָּם מִבֵּית הַמִּקְדָּשׁ יַחַד עִם הַצֹּאן וְהַבָּקָר; כֵּן גַּם פִּזֵּר אֶת מַטְבְּעוֹת הַחַלְּפָנִים וְהָפַךְ אֶת הַשֻּׁלְחָנוֹת, 16 וּלְמוֹכְרֵי הַיּוֹנִים אָמַר: ” קְחוּ אֶת אֵלֶּה מִכָּאן. אַל תַּעֲשׂוּ אֶת בֵּית אָבִי לְבֵית מִסְחָר.” 17 אָז נִזְכְּרוּ תַּלְמִידָיו בַּכָּתוּב: “קִנְאַת בֵּיתְךָ אֲכָלָתְנִי.”
18 הֵגִיבוּ רָאשֵׁי הַיְּהוּדִים וְאָמְרוּ אֵלָיו: “אֵיזֶה אוֹת אַתָּה מַרְאֶה לָנוּ בַּעֲשׂוֹתְךָ אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה?”
19 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהֶם: “הִרְסוּ אֶת הַהֵיכָל הַזֶּה וּבִשְׁלוֹשָׁה יָמִים אָקִים אוֹתוֹ.”
20 הֵם אָמְרוּ: “אַרְבָּעִים וְשֵׁשׁ שָׁנִים נִבְנָה הַהֵיכָל הַזֶּה וְאַתָּה בִּשְׁלוֹשָׁה יָמִים תָּקִים אוֹתוֹ?”
21 אַךְ הוּא דִּבֵּר עַל הֵיכַל גּוּפוֹ. 22 לָכֵן, כַּאֲשֶׁר קָם מִן הַמֵּתִים, נִזְכְּרוּ תַּלְמִידָיו כִּי אָמַר לָהֶם אֶת זֹאת, וְהֶאֱמִינוּ בַּכָּתוּב וּבַדָּבָר שֶׁאָמַר יֵשׁוּעַ.
23 כְּשֶׁהָיָה בִּירוּשָׁלַיִם בְּחַג הַפֶּסַח, הֶאֱמִינוּ רַבִּים בִּשְׁמוֹ כִּרְאוֹתָם אֶת הָאוֹתוֹת שֶׁעָשָׂה, 24 אֶלָּא שֶׁיֵּשׁוּעַ לֹא סָמַךְ עֲלֵיהֶם, שֶׁכֵּן הִכִּיר אֶת כֻּלָּם 25 וְלֹא הָיָה צָרִיךְ כְּלָל שֶׁמִּישֶׁהוּ יָעִיד עַל הָאָדָם, כִּי יָדַע מַה שֶּׁבָּאָדָם.
[02/07/2023, 20:11:27] Shira Harpaz Pomeranz: *הבשורה על-פי יוחנן פרק ב*
*ב ביום השלישי היתה חתונה בקנה אשר בגליל. אמו של ישוע היתה שם, 2 וגם ישוע ותלמידיו הוזמנו לחתונה. 3 כשחסר להם יין אמרה אם ישוע אליו: “אין להם יין.” 4 אמר לה ישוע: “מה לי ולך, אשה? עוד לא הגיעה שעתי.” 5 אמרה אמו למשרתים: “כל מה שיאמר לכם עשו.” 6 ששה כדי אבן היו ערוכים שם, כמנהג היהודים לטהרתם, וכל אחד הכיל כשמונים עד מאה ועשרים ליטר. 7 אמר להם ישוע: “מלאו את הכדים מים”, והם מלאו אותם עד למעלה. 8 אמר להם: “שאבו עכשו והביאו אל ראש המסיבה.” הם שאבו והביאו אליו. 9 טעם ראש המסיבה את המים שנהפכו ליין ולא ידע מאין הוא, אלא שהמשרתים אשר שאבו את המים ידעו. קרא ראש המסיבה את החתן 10 ואמר לו: “כל אדם מגיש תחילה את היין הטוב וכאשר האנשים מבוסמים יגיש את הטוב-פחות, אבל אתה שמרת את היין הטוב עד עכשיו.”*
[02/07/2023, 20:12:47] Shira Harpaz Pomeranz: *11 זאת תחילת האותות של ישוע. הוא עשה זאת בקנה שבגליל. אז הראה את כבודו ותלמידיו האמינו בו. 12 אחרי כן ירד אל כפר נחום הוא ואמו עם אחיו ותלמידיו, ושם שהו ימים לא רבים. 13 עם התקרב הפסח, חג היהודים, עלה ישוע לירושלים 14 ומצא בבית המקדש מוכרי בקר וצאן ויונים ומחליפי כספים יושבים שם. 15 הוא הכין שוט מחבלים וגרש את כלם מבית המקדש יחד עם הצאן והבקר; כן גם פזר את מטבעות החלפנים והפך את השולחנות, 16 ולמוכרי היונים אמר: ” קחו את אלה מכאן. אל תעשו את בית אבי לבית מסחר.” 17 אז נזכרו תלמידיו בכתוב: “קנאת ביתך אכלתני.”*
[02/07/2023, 20:13:53] Shira Harpaz Pomeranz: *18 הגיבו ראשי היהודים ואמרו אליו: “איזה אות אתה מראה לנו בעשותך את הדברים האלה?” 19 השיב ישוע ואמר להם: “הרסו את ההיכל הזה ובשלושה ימים אקים אותו.” 20 הם אמרו: “ארבעים ושש שנים נבנה ההיכל הזה ואתה בשלושה ימים תקים אותו?” 21 אך הוא דבר על היכל גופו. 22 לכן, כאשר קם מן המתים, נזכרו תלמידיו כי אמר להם את זאת, והאמינו בכתוב ובדבר שאמר ישוע. 23 כשהיה בירושלים בחג הפסח, האמינו רבים בשמו כראותם את האותות שעשה, 24 אלא שישוע לא סמך עליהם, שכן הכיר את כולם 25 ולא היה צריך כלל שמישהו יעיד על האדם, כי ידע מה שבאדם.*
[02/07/2023, 20:14:26] Shira Harpaz Pomeranz: https://open.spotify.com/episode/2gF0KNfy9l5aRnlbVmYf5c?si=YxDbfJ9cTVeW6vzKkeEg6A&context=spotify%3Ashow%3A2rXEL9fo2QVdCWzDlAhZCh
[02/07/2023, 21:14:46] ~ Dana: ~ Dana left
[03/07/2023, 7:59:42] Itamar Ben David: Itamar Ben David changed this group’s settings to allow all participants to send messages to this group
[03/07/2023, 7:58:33] Itamar Ben David: בוקר חדש ברית חדשה! יוחנן פרק ב. למי שרק התחיל לקרוא עם הקבוצה וקצת בהלם מהיקף ההודעות- אל חשש! 1. הדיונים זה החלק המשני. העיקר זה עצם הקריאה של הפרק היומי. 2. במידה ו תעדיפו רק לקרוא את הפרק, ישנה קבוצה ללא דיונים: https://chat.whatsapp.com/JiTcu5vOPJaBKLyIIjtOlo
[03/07/2023, 7:59:37] Itamar Ben David: בשעתיים קרובות אנחנו מתמקדים בהעלאת שאלות ותהיות הנובעות מהפרק ולאורך כל היום אנחנו מעודדים אתכם לשתף היכן וכיצד אתם משתמשים בפרק היומי בהדרכות שלכם. קריאה מוצלחת ויום טוב!
[03/07/2023, 8:20:12] Alon Navon Tour Guide: תמיד תהיתי מדוע בנס החתונה ישוע פונה לאימו בצורה כל כך קשה ובכל זאת ממשיך ועושה את הנס. מרגיש כאילו הוא שכח את עשרת הדיברות לרגע (כבד את…)
[03/07/2023, 8:38:28] Itamar Ben David: אני אמשיך את הקו הזה ואני אפילו תוהה למה מרים לא מוזכרת בשמה בפרק הזה וכמדומני בכלל בבשורה של יוחנן היא לא מוזכרת בשמה?
[03/07/2023, 8:43:27] Itamar Ben David: פסוק 11 קצת זורק אותנו להר תבור, ואז פסוקים 13-16 זורקים אותנו לשבוע האחרון לחייו. יש סיבה להקדמה הזו? זה קצת מתחבר לתהייה מאתמול איפה יוחנן ותלמידיו עוקבים אחר ישוע, באיזו עיר וכן הלאה. גיאוגרפית יש לא מעט קפיצות הדרך בבשורה הזו.
[03/07/2023, 8:45:41] Sivan Jeret: פסוק 12 למה מוזכר שישוע יורד עם אימו לכפר נחום אחרי קנה
הרי הנס של קנה הוא התחלה הרשמית של הכהונה שלו?
[03/07/2023, 8:48:52] Itamar Ben David: פסוק 25- למה כאן בניגוד מסוים לבשורות קודמות ישוע לא צריך שיעידו עליו? למה הוא לא מחפש את ההכרה הזו? בבשורות קודמות הוא מבקש לא לחשוף את זהותו או משהו את שמעון על שזיהה אותו אבל מצניע זאת. כאן ישוע מצטייר עם יוצר ביטחון עצמי מאשר קודם
[03/07/2023, 9:23:42] Itamar Ben David: לגבי כדי האבן- חוץ מקנה, איפה יש עוד כאלו שיכולים להמחיש? אני זוכר שיש ברובע ההרודיאני. יש עוד מקומות?
[03/07/2023, 9:24:48] Itamar Ben David: לעיתים קרובות כששואלים אותי על הנטלות בכותל ולמה משתמשים בזה- אני מספר גם על הנס בכפר קנה שמדובר בחלק מטהרה/נטילת ידיים לפני או אחרי ארוחה.
[03/07/2023, 9:25:27] Itamar Ben David: פסוק 10- מישהו השתמש בזה במהלך סיור ביקבים שונים? זה רעיון
[03/07/2023, 9:33:49] ~ Orna Dynamic Tours: יש את הברית החדשה יוחנן ואחרים בספוטיפי באנגלית עממית או גירסא אחרת?
[03/07/2023, 9:42:18] ~ Alex Gutman: רעיון. אזכיר כי על פי ההלכה יש לברך “הטוב והמיטיב” על היין המשובח יותר ששותים *לאחר* ששתינו יין פחות משובח.
[03/07/2023, 9:43:17] ~ Alex Gutman: במוזיאון ישראל נדמה לי
[03/07/2023, 9:45:18] ~ יהונתן כלפה: יש גם בקומראן ובמוזיאון מצדה
[03/07/2023, 10:05:05] ~ Orna Dynamic Tours: המאמינים מאמינים כי זה מה שינקו עם חלב אמם. רובם לא מחפשים פרשנויות ללמה להאמין ועל מה. זה אצלם ראה וקדש לפי השיוך הקבוצתי שלהם. התאולוגים מחפשים פרשנויות וגם הם באים עם סט אמונות מהיכן שינקו את הבסיס. ואנחנו כאן מפרקים לגורמים ולא מגיעים להבנה.
[03/07/2023, 11:08:15] ~ Nicole: ~ Nicole left
[03/07/2023, 11:24:24] Sivan Jeret: את הנס אפשר להסביר בצורה הבאה
יין היה אחד מהצורות ששילמו לחייל הרומאי היה ביין אבל קשה מאוד להעביר אמפורות גדולות של יין ובמיוחד בגודל של האימפריה הרומית ולכן היו נוהגים להשקיע בקנקנים של היין חרסים שהיו ספוגים ביין ואלו עם המגע עם המים היו משחררים את היין … בנוסף צריך לזכור כי בעבר היה נהוג לשתות יין מהול במים וזאת כחלק מהתפיסה של שתיית יין באותה תקופה.
לכן אפשר להבין את דבריה של מרים הבתולה בפסוק חמש בפרק שהיא מורה למשרתים לא לדבר על מעשיו של ישוע.
[03/07/2023, 11:26:00] Sivan Jeret: את הנס אפשר להסביר בצורה הבאה
יין היה אחד מהצורות ששילמו לחייל הרומאי היה ביין אבל קשה מאוד להעביר אמפורות גדולות של יין ובמיוחד בגודל של האימפריה הרומית.; ולכן היו נוהגים להשקיע בקנקנים של היין חרסים שספגו ין ועם המגע עם המים הם היו משחררים את היין … בנוסף צריך לזכור כי בעבר היה נהוג לשתות יין מהול במים וזאת כחלק מהתפיסה של שתיית יין באותה תקופה. לכן אפשר להבין את דבריה של מרים הבתולה בפסוק חמש בפרק שהיא מורה למשרתים לא לדבר על מעשיו של ישוע.
[03/07/2023, 11:29:04] ~ יובל משעל: This message was deleted.
[03/07/2023, 11:40:16] Itamar Ben David: אני מעלה פה השערה. בדקתי וממה שאני רואה – אין אזכור של מרים אם ישוע בשמה בבשורה של יוחנן. בנוסף – אין סיפור של לידת בתולין (את זה יש רק במתי ולוקס). בדומה למה שקורה עם יוחנן המטביל כך גם עם מרים – תפקידה מתגמד. ההערכה שלי, ואשמח לתיקונים, זה שככל שהבשורה יותר מאוחר (יוחנן הוא האחרון) כך ישוע נעשה יותר ויותר לישוע שאנחנו מכירים ופחות הרבי מחולל הניסים של מרקוס. בהתאמה, דמויות אחרות מתגמדות (יוחנן המטביל, ועכשיו מרים). אני לא קראתי את יוחנן מהתחלה ועד הסוף הרבה זמן, אבל רפרוף גורם לי לחשוב שזו אפשרות
[03/07/2023, 11:41:20] Itamar Ben David: *מאוחרת
[03/07/2023, 11:44:59] ~ Albert: לפי ראות עיניהם של התיירים הם רואים את הדברים בצורה הזו, יין מסמל שמחה, מים מסמל את דבר אלוהים… אם כך ישוע מבקש מהמשרתים למלאות את הכדים (שגודלם כגודל אדם ממוצע בין 70 לי 105 ליטרים). ישוע הופך את המים (דברו), ליין (שמחה)… דבר שמזכיר את הפסוק מתהילים ק”ד: “וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנֹושׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב־אֱנֹושׁ יִסְעָד” (תהילים קד: 15)
[03/07/2023, 11:59:59] ~ DO RO: מרים אימו של ישוע , מוזכרת בבשורה של יוחנן פעמיים בלבד: באירוע של החתונה בקנה (יוחנן 2: 4) וכאשר היא עומדת למרגלות הצלב בעת צליבתו של ישוע (יוחנן 19:26 : כְּשֶׁרָאָה יֵשׁוּעַ אֶת אִמּוֹ וְאֶת הַתַּלְמִיד הָאָהוּב עָלָיו עוֹמֵד לְיָדָהּ, אָמַר לְאִמּוֹ: “אִשָּׁה, הִנֵּה בְּנֵךְ.” 27 לְאַחַר מִכֵּן אָמַר לַתַּלְמִיד: “הִנֵּה אִמְּךָ.”. בשתי הפעמים היא אינה מזוכרת בשמה וישוע פונה אליה באומרו “אישה” ולא אימא .
הפעם הראשונה שמרים מוזכרת בכינוי “אישה” היא , זהו הרגע שמציין את תחילתה של הכהונה הציבורית שלו . למעשה באמצעות התערבותה, נפתח השלב החדש בחייו של ישוע ושמחולל עבור קרוביו את הנס הראשון שלו – או כפי שיוחנן קורא לנסים, “הסימן” הראשון. כך בעצם עם תחילתם של חייו הציבוריים, ישוע עובר מרשות האם לרשות אביו הנשגב ופועל בהנחיתו ובחסדו.
הפעם השניה , שמרים מכונה ע”י ישוע “אישה” אצל יוחנן, מציינת גם את סיומה של כהונה זאת. הפרשנים טוענים כי למרות שלאוזן המודרנית שלנו זה נשמע כפניה לא מכובדת ולא מנומסת, באותה עת זה היה בדיוק הפוך. בנוסף, יש למינוח “אישה” קונוטציות שקושרות את מרים לחוה , האישה הראשונה . מרים היא חוה החדשה כפי שישוע הוא אדם החדש, ותפקידם לגאול את האנושות מן החטא של האדם וחוה הראשונים שהביאו למוות וכליה. בהפניה אליה כשהוא על הצלב הוא הופך אותה לאם האוניברסלית .
[03/07/2023, 12:07:58] Sivan Jeret: אם אני מתבסס על דבריו של אלברט
אז הפיכת המים ליין היא סוג של אינקרנציה התגלמות האל בבשר … היות וישוע הוא התגלמות השמחה בקיום שלו – מדובר רק בהיפותז לא לסקול ולא לצלוב אותי …
[03/07/2023, 12:10:45] ~ DO RO: ורמז למרכיב החשוב השני של המיסה , היין שמשול לדמו של ישוע
[03/07/2023, 12:19:08] ~ Dorit Epstein Tour Guide: מכאן: נהגו לתת יין מהול לאורחים (באמצעות הכנסת חרסים שרויים ביין לתוך כדי מים)? וזה נחשב ליין הטוב יותר??
[03/07/2023, 12:22:03] ~ DO RO: בעת העתיקה גם אצל היוונים למשל, שתו יין מהול – היין הטוב שאמורי להיות מוגש תחילה , בחתונה בקנה הופך להיות היין של הנס – שהוא גם דימוי לישוע עצמו – הוא עצמו היין הטוב .
[03/07/2023, 12:22:54] Sivan Jeret: כשתייה היא של יין מהול במים ככה היה נהוג בעולם הייווני רומי כדי שלא להשתכר ויכול להיות שהכוונה היא ליין שמוגש היטב
[03/07/2023, 12:23:18] ~ Dorit Epstein Tour Guide: הדימוי לישוע די משתמע מהטקסט. מה שלא ברור לי זה מה היה היין הראשון אם השני היה מהול והיה הטוב יותר..
[03/07/2023, 12:23:31] ~ Dorit Epstein Tour Guide: תודה. נשמע הגיוני.
[03/07/2023, 12:24:53] ~ DO RO: היין הראשון היה יין רגיל מהול אף הוא במים כנהוג- ליין השני שהוא תוצאה של הנס – היה טעם משובח הרבה יותר (לא קשור למהילה) בגלל שהוא תוצאה של הנס וכאמור מסמל את ישוע עצמו
[03/07/2023, 12:25:51] ~ Dorit Epstein Tour Guide: תודה. מבהיר את העניין…
[03/07/2023, 12:26:26] Itamar Ben David: כתוב 80-12 ליטר אבל אני באמת תוהה אם בימי קדם היו אנשים כל כך גדולים.
[03/07/2023, 12:35:08] ~ Albert: זה עדיין לא קשור לנושא האינקרנציה… הפיכת המים ליין מדברת על השפעתו של ידוע על האחרים… נושא הצליבה היה מעשה מחייב, ואין רואים בו עניין של “אפשר אחרת או אפשר לבטל”… הצליבה הינה התשובה המיידית לנושא סליחת חטאים המחייבת שיהיה קורבן, וחייבת שפיכת דם לשם מחילה על החטאים ככתוב: “וּבְלֹא שְׁפִיכַת דָּם אֵין מְחִילָה” (אל העברים ט 22) ויש להשוות לספר ויקרא ה’: 11-13, י”ז: 11…
[03/07/2023, 12:55:21] ~ Steven A.B: צריך ללמוד את נושא הסתרת הפנים. ישוע מסתיר את פניו מעמו שלו. כפי שכתוב:
אֶת־יְהוָה צְבָאוֹת אֹתוֹ תַקְדִּישׁוּ וְהוּא מוֹרַאֲכֶם וְהוּא מַעֲרִצְכֶם׃ וְהָיָה לְמִקְדָּשׁ וּלְאֶבֶן נֶגֶף וּלְצוּר מִכְשׁוֹל לִשְׁנֵי בָתֵּי יִשְׂרָאֵל לְפַח וּלְמוֹקֵשׁ, לְיוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִָם׃ וְכָשְׁלוּ בָם רַבִּים וְנָפְלוּ וְנִשְׁבָּרוּ, וְנוֹקְשׁוּ וְנִלְכָּדוּ׃ צוֹר תְּעוּדָה חֲתוֹם תּוֹרָה בְּלִמֻּדָי׃ וְחִכִּיתִי לַיהוָה, הַמַּסְתִּיר פָּנָיו מִבֵּית יַעֲקֹב וְקִוֵּיתִי־לוֹ (ישעיהו ח’ 13-18)
[03/07/2023, 12:59:59] ~ Steven A.B: יש אתר ארכיאולוגי קטן שנמצא מהכביש שיורד מנוף הגליל לכיוון ריינה, לפני הכיכר הגדולה. שם נמצאה מחצבה ששימשה בדיוק לייצור כלי אבן לשימוש יהודי. אני מצרף סרטון שחבר’ה מאמינים בישוע עשו (אני מופיע בסרטון הזה לכמה רגעים)
https://youtu.be/bpUHvJ_J2yw
[03/07/2023, 13:03:34] ~ Alex Gutman: איזה קטע ראיתי את הסרטון הזה במהלך השנה.
זה מקום פתוח ונגיש?
[03/07/2023, 13:06:04] Itamar Ben David: הערה טכנית קטנה: מצוין שתשתפו בקבוצה תמונת מאמרים, סרטונים ועוד. הפורמט המועדף עלינו הוא קישורים, כי הם יכולים להישמר באתר האינטרנט של הקבוצה.
[03/07/2023, 13:26:02] ~ Steven A.B: כן, אבל החפירות הסתיימו ואין הרבה מה ליראות בשטח.
הכניסה היא קצת חבויה לצד הכביש.
[03/07/2023, 13:35:17] Itamar Ben David: לא פעם ראשונה שאני נתקל בהם, אני מחבב את הצמד הזה הם עושים עבודה יפה
[03/07/2023, 13:42:08] ~ Steven A.B: עכשיו שמתי לב שהקישור ששיתפתי זה החלק השני, החלק הראשון שבו אני מופיע נמצא בקישור הזה:
https://youtu.be/bB59Byju_5c
[03/07/2023, 13:57:36] ~ DO RO: מאוד מעניין, תודה
[03/07/2023, 14:05:38] ~ יהונתן כלפה: אגב ביציאה ממנהרת נעמי שמר לכיוון ים המלח אחרי כמאתיים מטר ניתן לראות בצד ימין על מורדות הגבעה מערה שגם שימשה לכרייה וייצור של כלי האבן הללו. במערה נמצאו שברי כלי אבן טיפוסיים לתקופה שנשברו במהלך ייצורם במערה
[03/07/2023, 14:10:36] Itamar Ben David: אכן. נדמה לי שזה קירטון שנקרא חבורת הר הצופים
[03/07/2023, 14:13:17] ~ יהונתן כלפה: זה בטוח חלק מחבורת הר הצופים, לא יודע באיזה חלק של החבורה (מנוחה, משאש, ר’רב או תקייה)
חלק מהכלים ממחצבות שונות הגיע מאיזור נבי מוסא בו יש קירטון ספוג בביטומן (חג’ר נבי מוסא ודומיו למי שמכיר) וכך ייצרו גם כלי אבן אפורים ולא רק לבנים.
[03/07/2023, 14:14:14] ~ יהונתן כלפה: עשיתי על זה פעם הדרכת עומק, לצערי לא מוצא כרגע את המקורות (את החומר אספתי מאמרים במערכת החיפוש של ספריית יד בן צבי)
[03/07/2023, 15:40:07] ~ Meir Cohen: ~ Meir Cohen joined using this group’s invite link
[03/07/2023, 15:42:45] ~ יוסי טל: כמה נקודות.
1. זה מתחיל עם ביום השלישי היתה חתונה. אני מחבר לתיירים את הנושא של חתונה יהודית ביום שלישי ופעמיים כי טוב
2. הנושא של האמירה החצופה של ישוע לאמו הטריד אותי ממזמן ושאלתי הרבה כמרים. ההסבר שאני מקבל הוא שאתה לא יכול להיות המשיח אם אתה הילד של אמא שלך. חייב ליצר ריחוק. מתאים גם לאמיר של אין נביא בעירו.
3. למרות הכעס, אמו יוזמת את המעשה. בכול זאת, בניגוד לדרישת הבן/המשיח. נקודה לא ברורה תיאולוגית בעיני
4. עניין ערוב של יין במים הוא הרבה יותר פשוט. אנשים לא שתו מים טהורים אלא מהלו תמיד ביין וזאת כי גם המים הנקיים היו מזוהמים ואילו האלכוהול מחטא. הם כנראה לא הבינו את זה עד הסוף אבל למדו שככה צריך לנהוג
5. הנושא של מים-דם-יין הוא נושא מרכזי של טרנספורמציה. על הצלב דוקרים אותו ויוצא יין קום דם, המיסה היא יין שמסמל את הדם. וחש עוד דוגמאות, גם מים וגם דם הם חיים וניתן להחליף ביניהם ואולי גם יין (פה אני קצת פחות סגור)
[03/07/2023, 16:05:14] Itamar Ben David: אין ספק שמרים מתגלה בפרק הזה במלוא פולניותה. ״ישוע שלי- איך גדל מהר תראי מה הוא יודע לעשות…״
[03/07/2023, 16:07:57] Itamar Ben David: אגב לגבי פסוק 9 ראש המסיבה אני לעיתים קרובות מסביר בחדר הסעודה האחרונה שישוע לא ישב על שולחן כמו בציור של דה וינצ׳י אלא במעגל, כלומר במסיבה (מלשון סיבוב). אולי באמת אפשר להשתמש בפרק הזה בשביל זה
[03/07/2023, 16:29:15] ~ DO RO: image omitted
[03/07/2023, 16:31:50] ~ DO RO: image omitted
[03/07/2023, 16:44:27] ~ עופר מארצנו לעצמנו: לא ישבו סביב שולחן צלבני ארוך…
[03/07/2023, 17:30:07] Doron Jamchi: פסוקים 5-4: יש פרשנים שתהו מה פתאום מרים באה למשרתים במסיבה ואומרת להם מה לעשות. התשובה שהם מציעים היא שמרים הייתה אחראית עליהם. אז כשהיא באה לישוע ואמרה שאין להם יין הוא ענה לה “מה לי ולך אישה?” במובן של “את אחראית על האירוע, זה לא קשור אליי”.
[03/07/2023, 17:36:14] ~ Nina Kol: image omitted
[03/07/2023, 17:39:40] ~ אני בחופש: מרים אם ישוע היא בעיקר מתווכת
[03/07/2023, 17:39:46] Doron Jamchi: הנס בקנה הוא הנס הראשון. הוא לא תחילת הכהונה שלו. הבשורות הסינופטיות מציינות שישוע התחיל אחרי שיוחנן המטביל הוסגר. בפרק הבא יוחנן המטביל עדיין מופיע.
הכרונולוגיה שמתקבלת מהרמוניזציה בין 4 הבשורות היא שפרקים א-ה קודמים לתחילת הכהונה בבשורות האחרות.
[03/07/2023, 17:41:18] Sivan Jeret: סליחה על הטעות אבל עדיין השאלה למה הוא יורד לכפר נחום עם אימו ולא כמו שכתוב בבשורות האחרות
[03/07/2023, 17:42:13] ~ DO RO: לוח נדיר וייחודי בעולם , אם כי השימוש שלו כשולחן אפשרי אך לא בטוח שזה היה ייעודו
[03/07/2023, 17:43:57] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:43:58] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:43:59] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:08] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:19] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:25] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:26] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:28] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:45:30] ~ Dorit Epstein Tour Guide: עד כמה שהבנתי מאדריאן וייסברג – החתונה לא הייתה ביום שלישי שכן התחתנו בימי ראשון או רביעי. למה? כי בית המשפט התכנס בימי שני וחמישי ואפשר היה לבטל את הנישואים מיד, אם היה צורך. ויש להניח שהתחתנו בעיקר בימי רביעי בגלל הצורך להכין את המזון (וכמובן שאי אפשר להכין בשבת…). אז מהו יום שלישי? זהו היום השלישי אחרי מה שבא לפניו : אחרי הדיחה עם נתנאל, שהוא מ.. קנה.
[03/07/2023, 17:45:42] ~ Dorit Epstein Tour Guide: השיחה ולא הדיחה כמובן..
[03/07/2023, 17:46:24] ~ Dorit Epstein Tour Guide: ו.. זו רק המסיבה, כמו שכבר ציינו. הקידושין עצמם היו בכל שעברו לגור ביחד.
[03/07/2023, 17:53:42] Doron Jamchi: שאלה טובה.
כנראה כבר היה לישוע איזשהו קשר לכפר נחום.
[03/07/2023, 18:09:32] Itamar Ben David: קשר משפחתי? קשר מקצועי? מה לדעתך טיב הקשר?
[03/07/2023, 18:12:56] Itamar Ben David: הם הולכים לכמה ימים לכפר נחום כל המשפחה והחברים ומשם ייתכן ממשיכים לפסח בירושלים. המסקנה שלי זה שהפורימון והעדלאידע של כפר נחום היו שם דבר. זהו בדיחה אחרונה להיום מבטיח.
[03/07/2023, 18:13:33] Itamar Ben David: מניח שכן אורנה לא בדקתי. אם תמצאי משהו מומלץ תעדכני
[03/07/2023, 18:15:05] Doron Jamchi: פתוח לפרשנות.
אולי היה כפר נופש בכפר נחום של פעם
[03/07/2023, 18:16:03] Sivan Jeret: הרי על פי המסורת משפחת בן זבדי (יוחנן וג’ימס) הם קרובים שלו והם נמצאים בכפר נחום
[03/07/2023, 18:19:52] ~ Albert: אני חייב להסביר כאן דבר מה… אני מגיע מתחום התרגומים… ולאחרונה למדתי גם ארמית… האמירה של ישוע כיצד הוא פונה לאמו היתה המילה: “מרתא”… ומרתא פירושה “גבירתי”, זוהי ההטיה בנקבה של המילה “מר” בארמית שפירושה “אדון”, שנמצאת בשימוש בעברית. אז אין כאן כל פנייה חצופה כלל וכלל. אך הבעיה נבעה מהתרגומים למיניהם שמשום מה תירגמו אותה: “אישה”…
[03/07/2023, 18:22:50] Itamar Ben David: מה כתוב ביוונית?
[03/07/2023, 18:23:00] Itamar Ben David: תביא את המסורת שנכיר
[03/07/2023, 18:24:07] ~ DO RO: גם ביוונית כתוב. “אישה”
[03/07/2023, 18:39:43] Itamar Ben David: היוונית יותר מחייב מהפשיטתא בארמית לא?
[03/07/2023, 18:44:18] ~ Boaz Hadashi: מרים מתגלה כמתווכת כפי שכבר ציינו כאן. תפקיד שהיא ממלא אותו עד היום. יש יותר כנסיות ותפילות למרים, האם האנושית, שתדבר עבורנו אצל בנה, מאשר לישוע האלוהי. היא יותר נגישה ואימהית, ובחתונה בקאנה היא זו שמושכת בחוטים.
[03/07/2023, 18:52:57] ~ DO RO: אכן
אם כי. כפי שכתבתי היום בבוקר מה שנשמע באוזננו היום כלא מכבד , זה לא כך בהכרח , לפי רוב הפרשנים , אלא להיפך. כך שבמקרה זה הארמית מחזקת את רוח הדברים הללו
[03/07/2023, 19:22:23] Itamar Ben David: בכל ענייני התיווך, יש כאן בעיה מאוד רצינית לדעתי. אם זה מתחיל מישוע כמתווך לאב ואחר כך מרים כמתווכת לבן ובהמשך הקדושים שמתווכים למרים – זה כבר נהיה יותר מדי מתווכים ומסכים.
[03/07/2023, 19:27:39] Itamar Ben David: מתכנסים לסיום היום חברים
[03/07/2023, 19:28:03] Itamar Ben David: נזכיר – אם יש לכם עוד הצעות איך להשתמש בפרק בהדרכה והיכן – תבוא עליכם הברכה
[03/07/2023, 19:35:13] Shira Harpaz Pomeranz: “היין הטוב שנשמר לסוף” עצם הביטוי מרמז על ישוע עצמו.
[03/07/2023, 19:35:57] Shira Harpaz Pomeranz: יצא לי להדריך בזום יחד עם בעל יקב המתמחה ביינות לבנים. הצעתי שזה מה ששתו בחתונה בקנה. כי איזה יין נראה כמו מים מלבד יין לבן.
[03/07/2023, 19:37:23] Shira Harpaz Pomeranz: This message was deleted.
[03/07/2023, 19:37:52] Shira Harpaz Pomeranz: “הכד” בקריפטה בכנסיה הקתולית בקנה, הוא למעשה המקום אליו נקווים הנוזלים בגת.
סתם שתדעו.
[03/07/2023, 19:41:26] Itamar Ben David: היו בארץ בתקופה הזו יינות לבנים?
[03/07/2023, 19:43:24] Itamar Ben David: אני מניח שעוד נגיע לזה בהמשך הקריאה אז סביר שלא נמצה את הדיון בזמן שנשאר, ובכל זאת- למה באמת מגישים את היין הטוב אחר כך? למה באמת הסוד של המשיח מתגלה בשלב יחסית מאוחר בהיסטוריה אחרי הרבה דורות של סבל אנושי ושל כישלון? זה עשוי להצביע על איזה סאדיזם אלוהי כזה… היה חטא אדם הראשון אוקיי, למה היה צריך לחכות 4000 שנה לערך?
[03/07/2023, 19:48:24] ~ עופר מארצנו לעצמנו: מרים בעמ – שרותי תיווך בין שמים לארץ
[03/07/2023, 20:05:25] ~ 348343: לפי השאלה: למה ” המשיח מתגלה ” אחרי כה זמן רב …
התשובה טמונה בזה שאפילו עם בואו , ולמרות הנסים : החייה מתים , רִיפֵּא חולים , עיוורים … זה גם לא עזר. אפילו זה הביא לצליבתו ומותו אשר הוא בעצמו הזכיר …
מאוד חשוב לחשוב איך אלהים התייחס לאנושות .
הוא לא עזב את האדם אלא האדם עזב אותו … הוא שלח נביאים רבים … הנביא חבקוק היה שואל ואלהים היה עונה לו … גם בהר הזתים ישוע בכה מול ירושלים והזכיר את הנביאים אשר חוו מה שחוו מגסות רוחו של האדם … היין הוא סמל למותו של ישוע וסמל לחיים חדשים . זה היין הטוב לפי הברית החדשה
בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי הָיְתָה חֲתֻנָּה בְּקָנָה אֲשֶׁר בַּגָּלִיל. אִמּוֹ שֶׁל יֵשׁוּעַ הָיְתָה שָׁם, 2 וְגַם יֵשׁוּעַ וְתַלְמִידָיו הֻזְמְנוּ לַחֲתֻנָּה. 3 כְּשֶׁחָסַר לָהֶם יַיִן אָמְרָה אֵם יֵשׁוּעַ אֵלָיו: “אֵין לָהֶם יַיִן.”
4 אָמַר לָהּ יֵשׁוּעַ: “מַה לִּי וָלָךְ, אִשָּׁה? עוֹד לֹא הִגִּיעָה שְׁעָתִי.”
5 אָמְרָה אִמּוֹ לַמְשָׁרְתִים: “כָּל מַה שֶּׁיֹּאמַר לָכֶם עֲשׂוּ.”
6 שִׁשָּׁה כַּדֵּי אֶבֶן הָיוּ עֲרוּכִים שָׁם, כְּמִנְהַג הַיְּהוּדִים לְטָהֳרָתָם, וְכָל אֶחָד הֵכִיל כִּשְׁמוֹנִים עַד מֵאָה וְעֶשְׂרִים לִיטֶר. 7 אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: “מַלְּאוּ אֶת הַכַּדִּים מַיִם”, וְהֵם מִלְּאוּ אוֹתָם עַד לְמַעְלָה. 8 אָמַר לָהֶם: “שַׁאֲבוּ עַכְשָׁו וְהָבִיאוּ אֶל רֹאשׁ הַמְּסִבָּה.” הֵם שָׁאֲבוּ וְהֵבִיאוּ אֵלָיו. 9 טָעַם רֹאשׁ הַמְּסִבָּה אֶת הַמַּיִם שֶׁנֶּהֶפְכוּ לְיַיִן וְלֹא יָדַע מֵאַיִן הוּא, אֶלָּא שֶׁהַמְשָׁרְתִים אֲשֶׁר שָׁאֲבוּ אֶת הַמַּיִם יָדְעוּ. קָרָא רֹאשׁ הַמְּסִבָּה אֶת הֶחָתָן 10 וְאָמַר לוֹ: “כָּל אָדָם מַגִּישׁ תְּחִלָּה אֶת הַיַּיִן הַטּוֹב וְכַאֲשֶׁר הָאֲנָשִׁים מְבֻסָּמִים יַגִּישׁ אֶת הַטּוֹב־פָּחוֹת, אֲבָל אַתָּה שָׁמַרְתָּ אֶת הַיַּיִן הַטּוֹב עַד עַכְשָׁו.”
11 זֹאת תְּחִלַּת הָאוֹתוֹת שֶׁל יֵשׁוּעַ. הוּא עָשָׂה זֹאת בְּקָנָה שֶׁבַּגָּלִיל. אָז הֶרְאָה אֶת כְּבוֹדוֹ וְתַלְמִידָיו הֶאֱמִינוּ בּוֹ. 12 אַחֲרֵי כֵן יָרַד אֶל כְּפַר נַחוּם הוּא וְאִמּוֹ עִם אֶחָיו וְתַלְמִידָיו, וְשָׁם שָׁהוּ יָמִים לֹא רַבִּים. 13 עִם הִתְקָרֵב הַפֶּסַח, חַג הַיְּהוּדִים, עָלָה יֵשׁוּעַ לִירוּשָׁלַיִם 14 וּמָצָא בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ מוֹכְרֵי בָּקָר וְצֹאן וְיוֹנִים וּמַחֲלִיפֵי כְּסָפִים יוֹשְׁבִים שָׁם. 15 הוּא הֵכִין שׁוֹט מֵחֲבָלִים וְגֵרֵשׁ אֶת כֻּלָּם מִבֵּית הַמִּקְדָּשׁ יַחַד עִם הַצֹּאן וְהַבָּקָר; כֵּן גַּם פִּזֵּר אֶת מַטְבְּעוֹת הַחַלְּפָנִים וְהָפַךְ אֶת הַשֻּׁלְחָנוֹת, 16 וּלְמוֹכְרֵי הַיּוֹנִים אָמַר: ” קְחוּ אֶת אֵלֶּה מִכָּאן. אַל תַּעֲשׂוּ אֶת בֵּית אָבִי לְבֵית מִסְחָר.” 17 אָז נִזְכְּרוּ תַּלְמִידָיו בַּכָּתוּב: “קִנְאַת בֵּיתְךָ אֲכָלָתְנִי.”
18 הֵגִיבוּ רָאשֵׁי הַיְּהוּדִים וְאָמְרוּ אֵלָיו: “אֵיזֶה אוֹת אַתָּה מַרְאֶה לָנוּ בַּעֲשׂוֹתְךָ אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה?”
19 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהֶם: “הִרְסוּ אֶת הַהֵיכָל הַזֶּה וּבִשְׁלוֹשָׁה יָמִים אָקִים אוֹתוֹ.”
20 הֵם אָמְרוּ: “אַרְבָּעִים וְשֵׁשׁ שָׁנִים נִבְנָה הַהֵיכָל הַזֶּה וְאַתָּה בִּשְׁלוֹשָׁה יָמִים תָּקִים אוֹתוֹ?”
21 אַךְ הוּא דִּבֵּר עַל הֵיכַל גּוּפוֹ. 22 לָכֵן, כַּאֲשֶׁר קָם מִן הַמֵּתִים, נִזְכְּרוּ תַּלְמִידָיו כִּי אָמַר לָהֶם אֶת זֹאת, וְהֶאֱמִינוּ בַּכָּתוּב וּבַדָּבָר שֶׁאָמַר יֵשׁוּעַ.
23 כְּשֶׁהָיָה בִּירוּשָׁלַיִם בְּחַג הַפֶּסַח, הֶאֱמִינוּ רַבִּים בִּשְׁמוֹ כִּרְאוֹתָם אֶת הָאוֹתוֹת שֶׁעָשָׂה, 24 אֶלָּא שֶׁיֵּשׁוּעַ לֹא סָמַךְ עֲלֵיהֶם, שֶׁכֵּן הִכִּיר אֶת כֻּלָּם 25 וְלֹא הָיָה צָרִיךְ כְּלָל שֶׁמִּישֶׁהוּ יָעִיד עַל הָאָדָם, כִּי יָדַע מַה שֶּׁבָּאָדָם.
[02/07/2023, 20:11:27] Shira Harpaz Pomeranz: *הבשורה על-פי יוחנן פרק ב*
*ב ביום השלישי היתה חתונה בקנה אשר בגליל. אמו של ישוע היתה שם, 2 וגם ישוע ותלמידיו הוזמנו לחתונה. 3 כשחסר להם יין אמרה אם ישוע אליו: “אין להם יין.” 4 אמר לה ישוע: “מה לי ולך, אשה? עוד לא הגיעה שעתי.” 5 אמרה אמו למשרתים: “כל מה שיאמר לכם עשו.” 6 ששה כדי אבן היו ערוכים שם, כמנהג היהודים לטהרתם, וכל אחד הכיל כשמונים עד מאה ועשרים ליטר. 7 אמר להם ישוע: “מלאו את הכדים מים”, והם מלאו אותם עד למעלה. 8 אמר להם: “שאבו עכשו והביאו אל ראש המסיבה.” הם שאבו והביאו אליו. 9 טעם ראש המסיבה את המים שנהפכו ליין ולא ידע מאין הוא, אלא שהמשרתים אשר שאבו את המים ידעו. קרא ראש המסיבה את החתן 10 ואמר לו: “כל אדם מגיש תחילה את היין הטוב וכאשר האנשים מבוסמים יגיש את הטוב-פחות, אבל אתה שמרת את היין הטוב עד עכשיו.”*
[02/07/2023, 20:12:47] Shira Harpaz Pomeranz: *11 זאת תחילת האותות של ישוע. הוא עשה זאת בקנה שבגליל. אז הראה את כבודו ותלמידיו האמינו בו. 12 אחרי כן ירד אל כפר נחום הוא ואמו עם אחיו ותלמידיו, ושם שהו ימים לא רבים. 13 עם התקרב הפסח, חג היהודים, עלה ישוע לירושלים 14 ומצא בבית המקדש מוכרי בקר וצאן ויונים ומחליפי כספים יושבים שם. 15 הוא הכין שוט מחבלים וגרש את כלם מבית המקדש יחד עם הצאן והבקר; כן גם פזר את מטבעות החלפנים והפך את השולחנות, 16 ולמוכרי היונים אמר: ” קחו את אלה מכאן. אל תעשו את בית אבי לבית מסחר.” 17 אז נזכרו תלמידיו בכתוב: “קנאת ביתך אכלתני.”*
[02/07/2023, 20:13:53] Shira Harpaz Pomeranz: *18 הגיבו ראשי היהודים ואמרו אליו: “איזה אות אתה מראה לנו בעשותך את הדברים האלה?” 19 השיב ישוע ואמר להם: “הרסו את ההיכל הזה ובשלושה ימים אקים אותו.” 20 הם אמרו: “ארבעים ושש שנים נבנה ההיכל הזה ואתה בשלושה ימים תקים אותו?” 21 אך הוא דבר על היכל גופו. 22 לכן, כאשר קם מן המתים, נזכרו תלמידיו כי אמר להם את זאת, והאמינו בכתוב ובדבר שאמר ישוע. 23 כשהיה בירושלים בחג הפסח, האמינו רבים בשמו כראותם את האותות שעשה, 24 אלא שישוע לא סמך עליהם, שכן הכיר את כולם 25 ולא היה צריך כלל שמישהו יעיד על האדם, כי ידע מה שבאדם.*
[02/07/2023, 20:14:26] Shira Harpaz Pomeranz: https://open.spotify.com/episode/2gF0KNfy9l5aRnlbVmYf5c?si=YxDbfJ9cTVeW6vzKkeEg6A&context=spotify%3Ashow%3A2rXEL9fo2QVdCWzDlAhZCh
[02/07/2023, 21:14:46] ~ Dana: ~ Dana left
[03/07/2023, 7:59:42] Itamar Ben David: Itamar Ben David changed this group’s settings to allow all participants to send messages to this group
[03/07/2023, 7:58:33] Itamar Ben David: בוקר חדש ברית חדשה! יוחנן פרק ב. למי שרק התחיל לקרוא עם הקבוצה וקצת בהלם מהיקף ההודעות- אל חשש! 1. הדיונים זה החלק המשני. העיקר זה עצם הקריאה של הפרק היומי. 2. במידה ו תעדיפו רק לקרוא את הפרק, ישנה קבוצה ללא דיונים: https://chat.whatsapp.com/JiTcu5vOPJaBKLyIIjtOlo
[03/07/2023, 7:59:37] Itamar Ben David: בשעתיים קרובות אנחנו מתמקדים בהעלאת שאלות ותהיות הנובעות מהפרק ולאורך כל היום אנחנו מעודדים אתכם לשתף היכן וכיצד אתם משתמשים בפרק היומי בהדרכות שלכם. קריאה מוצלחת ויום טוב!
[03/07/2023, 8:20:12] Alon Navon Tour Guide: תמיד תהיתי מדוע בנס החתונה ישוע פונה לאימו בצורה כל כך קשה ובכל זאת ממשיך ועושה את הנס. מרגיש כאילו הוא שכח את עשרת הדיברות לרגע (כבד את…)
[03/07/2023, 8:38:28] Itamar Ben David: אני אמשיך את הקו הזה ואני אפילו תוהה למה מרים לא מוזכרת בשמה בפרק הזה וכמדומני בכלל בבשורה של יוחנן היא לא מוזכרת בשמה?
[03/07/2023, 8:43:27] Itamar Ben David: פסוק 11 קצת זורק אותנו להר תבור, ואז פסוקים 13-16 זורקים אותנו לשבוע האחרון לחייו. יש סיבה להקדמה הזו? זה קצת מתחבר לתהייה מאתמול איפה יוחנן ותלמידיו עוקבים אחר ישוע, באיזו עיר וכן הלאה. גיאוגרפית יש לא מעט קפיצות הדרך בבשורה הזו.
[03/07/2023, 8:45:41] Sivan Jeret: פסוק 12 למה מוזכר שישוע יורד עם אימו לכפר נחום אחרי קנה
הרי הנס של קנה הוא התחלה הרשמית של הכהונה שלו?
[03/07/2023, 8:48:52] Itamar Ben David: פסוק 25- למה כאן בניגוד מסוים לבשורות קודמות ישוע לא צריך שיעידו עליו? למה הוא לא מחפש את ההכרה הזו? בבשורות קודמות הוא מבקש לא לחשוף את זהותו או משהו את שמעון על שזיהה אותו אבל מצניע זאת. כאן ישוע מצטייר עם יוצר ביטחון עצמי מאשר קודם
[03/07/2023, 9:23:42] Itamar Ben David: לגבי כדי האבן- חוץ מקנה, איפה יש עוד כאלו שיכולים להמחיש? אני זוכר שיש ברובע ההרודיאני. יש עוד מקומות?
[03/07/2023, 9:24:48] Itamar Ben David: לעיתים קרובות כששואלים אותי על הנטלות בכותל ולמה משתמשים בזה- אני מספר גם על הנס בכפר קנה שמדובר בחלק מטהרה/נטילת ידיים לפני או אחרי ארוחה.
[03/07/2023, 9:25:27] Itamar Ben David: פסוק 10- מישהו השתמש בזה במהלך סיור ביקבים שונים? זה רעיון
[03/07/2023, 9:33:49] ~ Orna Dynamic Tours: יש את הברית החדשה יוחנן ואחרים בספוטיפי באנגלית עממית או גירסא אחרת?
[03/07/2023, 9:42:18] ~ Alex Gutman: רעיון. אזכיר כי על פי ההלכה יש לברך “הטוב והמיטיב” על היין המשובח יותר ששותים *לאחר* ששתינו יין פחות משובח.
[03/07/2023, 9:43:17] ~ Alex Gutman: במוזיאון ישראל נדמה לי
[03/07/2023, 9:45:18] ~ יהונתן כלפה: יש גם בקומראן ובמוזיאון מצדה
[03/07/2023, 10:05:05] ~ Orna Dynamic Tours: המאמינים מאמינים כי זה מה שינקו עם חלב אמם. רובם לא מחפשים פרשנויות ללמה להאמין ועל מה. זה אצלם ראה וקדש לפי השיוך הקבוצתי שלהם. התאולוגים מחפשים פרשנויות וגם הם באים עם סט אמונות מהיכן שינקו את הבסיס. ואנחנו כאן מפרקים לגורמים ולא מגיעים להבנה.
[03/07/2023, 11:08:15] ~ Nicole: ~ Nicole left
[03/07/2023, 11:24:24] Sivan Jeret: את הנס אפשר להסביר בצורה הבאה
יין היה אחד מהצורות ששילמו לחייל הרומאי היה ביין אבל קשה מאוד להעביר אמפורות גדולות של יין ובמיוחד בגודל של האימפריה הרומית ולכן היו נוהגים להשקיע בקנקנים של היין חרסים שהיו ספוגים ביין ואלו עם המגע עם המים היו משחררים את היין … בנוסף צריך לזכור כי בעבר היה נהוג לשתות יין מהול במים וזאת כחלק מהתפיסה של שתיית יין באותה תקופה.
לכן אפשר להבין את דבריה של מרים הבתולה בפסוק חמש בפרק שהיא מורה למשרתים לא לדבר על מעשיו של ישוע.
[03/07/2023, 11:26:00] Sivan Jeret: את הנס אפשר להסביר בצורה הבאה
יין היה אחד מהצורות ששילמו לחייל הרומאי היה ביין אבל קשה מאוד להעביר אמפורות גדולות של יין ובמיוחד בגודל של האימפריה הרומית.; ולכן היו נוהגים להשקיע בקנקנים של היין חרסים שספגו ין ועם המגע עם המים הם היו משחררים את היין … בנוסף צריך לזכור כי בעבר היה נהוג לשתות יין מהול במים וזאת כחלק מהתפיסה של שתיית יין באותה תקופה. לכן אפשר להבין את דבריה של מרים הבתולה בפסוק חמש בפרק שהיא מורה למשרתים לא לדבר על מעשיו של ישוע.
[03/07/2023, 11:29:04] ~ יובל משעל: This message was deleted.
[03/07/2023, 11:40:16] Itamar Ben David: אני מעלה פה השערה. בדקתי וממה שאני רואה – אין אזכור של מרים אם ישוע בשמה בבשורה של יוחנן. בנוסף – אין סיפור של לידת בתולין (את זה יש רק במתי ולוקס). בדומה למה שקורה עם יוחנן המטביל כך גם עם מרים – תפקידה מתגמד. ההערכה שלי, ואשמח לתיקונים, זה שככל שהבשורה יותר מאוחר (יוחנן הוא האחרון) כך ישוע נעשה יותר ויותר לישוע שאנחנו מכירים ופחות הרבי מחולל הניסים של מרקוס. בהתאמה, דמויות אחרות מתגמדות (יוחנן המטביל, ועכשיו מרים). אני לא קראתי את יוחנן מהתחלה ועד הסוף הרבה זמן, אבל רפרוף גורם לי לחשוב שזו אפשרות
[03/07/2023, 11:41:20] Itamar Ben David: *מאוחרת
[03/07/2023, 11:44:59] ~ Albert: לפי ראות עיניהם של התיירים הם רואים את הדברים בצורה הזו, יין מסמל שמחה, מים מסמל את דבר אלוהים… אם כך ישוע מבקש מהמשרתים למלאות את הכדים (שגודלם כגודל אדם ממוצע בין 70 לי 105 ליטרים). ישוע הופך את המים (דברו), ליין (שמחה)… דבר שמזכיר את הפסוק מתהילים ק”ד: “וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנֹושׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב־אֱנֹושׁ יִסְעָד” (תהילים קד: 15)
[03/07/2023, 11:59:59] ~ DO RO: מרים אימו של ישוע , מוזכרת בבשורה של יוחנן פעמיים בלבד: באירוע של החתונה בקנה (יוחנן 2: 4) וכאשר היא עומדת למרגלות הצלב בעת צליבתו של ישוע (יוחנן 19:26 : כְּשֶׁרָאָה יֵשׁוּעַ אֶת אִמּוֹ וְאֶת הַתַּלְמִיד הָאָהוּב עָלָיו עוֹמֵד לְיָדָהּ, אָמַר לְאִמּוֹ: “אִשָּׁה, הִנֵּה בְּנֵךְ.” 27 לְאַחַר מִכֵּן אָמַר לַתַּלְמִיד: “הִנֵּה אִמְּךָ.”. בשתי הפעמים היא אינה מזוכרת בשמה וישוע פונה אליה באומרו “אישה” ולא אימא .
הפעם הראשונה שמרים מוזכרת בכינוי “אישה” היא , זהו הרגע שמציין את תחילתה של הכהונה הציבורית שלו . למעשה באמצעות התערבותה, נפתח השלב החדש בחייו של ישוע ושמחולל עבור קרוביו את הנס הראשון שלו – או כפי שיוחנן קורא לנסים, “הסימן” הראשון. כך בעצם עם תחילתם של חייו הציבוריים, ישוע עובר מרשות האם לרשות אביו הנשגב ופועל בהנחיתו ובחסדו.
הפעם השניה , שמרים מכונה ע”י ישוע “אישה” אצל יוחנן, מציינת גם את סיומה של כהונה זאת. הפרשנים טוענים כי למרות שלאוזן המודרנית שלנו זה נשמע כפניה לא מכובדת ולא מנומסת, באותה עת זה היה בדיוק הפוך. בנוסף, יש למינוח “אישה” קונוטציות שקושרות את מרים לחוה , האישה הראשונה . מרים היא חוה החדשה כפי שישוע הוא אדם החדש, ותפקידם לגאול את האנושות מן החטא של האדם וחוה הראשונים שהביאו למוות וכליה. בהפניה אליה כשהוא על הצלב הוא הופך אותה לאם האוניברסלית .
[03/07/2023, 12:07:58] Sivan Jeret: אם אני מתבסס על דבריו של אלברט
אז הפיכת המים ליין היא סוג של אינקרנציה התגלמות האל בבשר … היות וישוע הוא התגלמות השמחה בקיום שלו – מדובר רק בהיפותז לא לסקול ולא לצלוב אותי …
[03/07/2023, 12:10:45] ~ DO RO: ורמז למרכיב החשוב השני של המיסה , היין שמשול לדמו של ישוע
[03/07/2023, 12:19:08] ~ Dorit Epstein Tour Guide: מכאן: נהגו לתת יין מהול לאורחים (באמצעות הכנסת חרסים שרויים ביין לתוך כדי מים)? וזה נחשב ליין הטוב יותר??
[03/07/2023, 12:22:03] ~ DO RO: בעת העתיקה גם אצל היוונים למשל, שתו יין מהול – היין הטוב שאמורי להיות מוגש תחילה , בחתונה בקנה הופך להיות היין של הנס – שהוא גם דימוי לישוע עצמו – הוא עצמו היין הטוב .
[03/07/2023, 12:22:54] Sivan Jeret: כשתייה היא של יין מהול במים ככה היה נהוג בעולם הייווני רומי כדי שלא להשתכר ויכול להיות שהכוונה היא ליין שמוגש היטב
[03/07/2023, 12:23:18] ~ Dorit Epstein Tour Guide: הדימוי לישוע די משתמע מהטקסט. מה שלא ברור לי זה מה היה היין הראשון אם השני היה מהול והיה הטוב יותר..
[03/07/2023, 12:23:31] ~ Dorit Epstein Tour Guide: תודה. נשמע הגיוני.
[03/07/2023, 12:24:53] ~ DO RO: היין הראשון היה יין רגיל מהול אף הוא במים כנהוג- ליין השני שהוא תוצאה של הנס – היה טעם משובח הרבה יותר (לא קשור למהילה) בגלל שהוא תוצאה של הנס וכאמור מסמל את ישוע עצמו
[03/07/2023, 12:25:51] ~ Dorit Epstein Tour Guide: תודה. מבהיר את העניין…
[03/07/2023, 12:26:26] Itamar Ben David: כתוב 80-12 ליטר אבל אני באמת תוהה אם בימי קדם היו אנשים כל כך גדולים.
[03/07/2023, 12:35:08] ~ Albert: זה עדיין לא קשור לנושא האינקרנציה… הפיכת המים ליין מדברת על השפעתו של ידוע על האחרים… נושא הצליבה היה מעשה מחייב, ואין רואים בו עניין של “אפשר אחרת או אפשר לבטל”… הצליבה הינה התשובה המיידית לנושא סליחת חטאים המחייבת שיהיה קורבן, וחייבת שפיכת דם לשם מחילה על החטאים ככתוב: “וּבְלֹא שְׁפִיכַת דָּם אֵין מְחִילָה” (אל העברים ט 22) ויש להשוות לספר ויקרא ה’: 11-13, י”ז: 11…
[03/07/2023, 12:55:21] ~ Steven A.B: צריך ללמוד את נושא הסתרת הפנים. ישוע מסתיר את פניו מעמו שלו. כפי שכתוב:
אֶת־יְהוָה צְבָאוֹת אֹתוֹ תַקְדִּישׁוּ וְהוּא מוֹרַאֲכֶם וְהוּא מַעֲרִצְכֶם׃ וְהָיָה לְמִקְדָּשׁ וּלְאֶבֶן נֶגֶף וּלְצוּר מִכְשׁוֹל לִשְׁנֵי בָתֵּי יִשְׂרָאֵל לְפַח וּלְמוֹקֵשׁ, לְיוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִָם׃ וְכָשְׁלוּ בָם רַבִּים וְנָפְלוּ וְנִשְׁבָּרוּ, וְנוֹקְשׁוּ וְנִלְכָּדוּ׃ צוֹר תְּעוּדָה חֲתוֹם תּוֹרָה בְּלִמֻּדָי׃ וְחִכִּיתִי לַיהוָה, הַמַּסְתִּיר פָּנָיו מִבֵּית יַעֲקֹב וְקִוֵּיתִי־לוֹ (ישעיהו ח’ 13-18)
[03/07/2023, 12:59:59] ~ Steven A.B: יש אתר ארכיאולוגי קטן שנמצא מהכביש שיורד מנוף הגליל לכיוון ריינה, לפני הכיכר הגדולה. שם נמצאה מחצבה ששימשה בדיוק לייצור כלי אבן לשימוש יהודי. אני מצרף סרטון שחבר’ה מאמינים בישוע עשו (אני מופיע בסרטון הזה לכמה רגעים)
https://youtu.be/bpUHvJ_J2yw
[03/07/2023, 13:03:34] ~ Alex Gutman: איזה קטע ראיתי את הסרטון הזה במהלך השנה.
זה מקום פתוח ונגיש?
[03/07/2023, 13:06:04] Itamar Ben David: הערה טכנית קטנה: מצוין שתשתפו בקבוצה תמונת מאמרים, סרטונים ועוד. הפורמט המועדף עלינו הוא קישורים, כי הם יכולים להישמר באתר האינטרנט של הקבוצה.
[03/07/2023, 13:26:02] ~ Steven A.B: כן, אבל החפירות הסתיימו ואין הרבה מה ליראות בשטח.
הכניסה היא קצת חבויה לצד הכביש.
[03/07/2023, 13:35:17] Itamar Ben David: לא פעם ראשונה שאני נתקל בהם, אני מחבב את הצמד הזה הם עושים עבודה יפה
[03/07/2023, 13:42:08] ~ Steven A.B: עכשיו שמתי לב שהקישור ששיתפתי זה החלק השני, החלק הראשון שבו אני מופיע נמצא בקישור הזה:
https://youtu.be/bB59Byju_5c
[03/07/2023, 13:57:36] ~ DO RO: מאוד מעניין, תודה
[03/07/2023, 14:05:38] ~ יהונתן כלפה: אגב ביציאה ממנהרת נעמי שמר לכיוון ים המלח אחרי כמאתיים מטר ניתן לראות בצד ימין על מורדות הגבעה מערה שגם שימשה לכרייה וייצור של כלי האבן הללו. במערה נמצאו שברי כלי אבן טיפוסיים לתקופה שנשברו במהלך ייצורם במערה
[03/07/2023, 14:10:36] Itamar Ben David: אכן. נדמה לי שזה קירטון שנקרא חבורת הר הצופים
[03/07/2023, 14:13:17] ~ יהונתן כלפה: זה בטוח חלק מחבורת הר הצופים, לא יודע באיזה חלק של החבורה (מנוחה, משאש, ר’רב או תקייה)
חלק מהכלים ממחצבות שונות הגיע מאיזור נבי מוסא בו יש קירטון ספוג בביטומן (חג’ר נבי מוסא ודומיו למי שמכיר) וכך ייצרו גם כלי אבן אפורים ולא רק לבנים.
[03/07/2023, 14:14:14] ~ יהונתן כלפה: עשיתי על זה פעם הדרכת עומק, לצערי לא מוצא כרגע את המקורות (את החומר אספתי מאמרים במערכת החיפוש של ספריית יד בן צבי)
[03/07/2023, 15:40:07] ~ Meir Cohen: ~ Meir Cohen joined using this group’s invite link
[03/07/2023, 15:42:45] ~ יוסי טל: כמה נקודות.
1. זה מתחיל עם ביום השלישי היתה חתונה. אני מחבר לתיירים את הנושא של חתונה יהודית ביום שלישי ופעמיים כי טוב
2. הנושא של האמירה החצופה של ישוע לאמו הטריד אותי ממזמן ושאלתי הרבה כמרים. ההסבר שאני מקבל הוא שאתה לא יכול להיות המשיח אם אתה הילד של אמא שלך. חייב ליצר ריחוק. מתאים גם לאמיר של אין נביא בעירו.
3. למרות הכעס, אמו יוזמת את המעשה. בכול זאת, בניגוד לדרישת הבן/המשיח. נקודה לא ברורה תיאולוגית בעיני
4. עניין ערוב של יין במים הוא הרבה יותר פשוט. אנשים לא שתו מים טהורים אלא מהלו תמיד ביין וזאת כי גם המים הנקיים היו מזוהמים ואילו האלכוהול מחטא. הם כנראה לא הבינו את זה עד הסוף אבל למדו שככה צריך לנהוג
5. הנושא של מים-דם-יין הוא נושא מרכזי של טרנספורמציה. על הצלב דוקרים אותו ויוצא יין קום דם, המיסה היא יין שמסמל את הדם. וחש עוד דוגמאות, גם מים וגם דם הם חיים וניתן להחליף ביניהם ואולי גם יין (פה אני קצת פחות סגור)
[03/07/2023, 16:05:14] Itamar Ben David: אין ספק שמרים מתגלה בפרק הזה במלוא פולניותה. ״ישוע שלי- איך גדל מהר תראי מה הוא יודע לעשות…״
[03/07/2023, 16:07:57] Itamar Ben David: אגב לגבי פסוק 9 ראש המסיבה אני לעיתים קרובות מסביר בחדר הסעודה האחרונה שישוע לא ישב על שולחן כמו בציור של דה וינצ׳י אלא במעגל, כלומר במסיבה (מלשון סיבוב). אולי באמת אפשר להשתמש בפרק הזה בשביל זה
[03/07/2023, 16:29:15] ~ DO RO: image omitted
[03/07/2023, 16:31:50] ~ DO RO: image omitted
[03/07/2023, 16:44:27] ~ עופר מארצנו לעצמנו: לא ישבו סביב שולחן צלבני ארוך…
[03/07/2023, 17:30:07] Doron Jamchi: פסוקים 5-4: יש פרשנים שתהו מה פתאום מרים באה למשרתים במסיבה ואומרת להם מה לעשות. התשובה שהם מציעים היא שמרים הייתה אחראית עליהם. אז כשהיא באה לישוע ואמרה שאין להם יין הוא ענה לה “מה לי ולך אישה?” במובן של “את אחראית על האירוע, זה לא קשור אליי”.
[03/07/2023, 17:36:14] ~ Nina Kol: image omitted
[03/07/2023, 17:39:40] ~ אני בחופש: מרים אם ישוע היא בעיקר מתווכת
[03/07/2023, 17:39:46] Doron Jamchi: הנס בקנה הוא הנס הראשון. הוא לא תחילת הכהונה שלו. הבשורות הסינופטיות מציינות שישוע התחיל אחרי שיוחנן המטביל הוסגר. בפרק הבא יוחנן המטביל עדיין מופיע.
הכרונולוגיה שמתקבלת מהרמוניזציה בין 4 הבשורות היא שפרקים א-ה קודמים לתחילת הכהונה בבשורות האחרות.
[03/07/2023, 17:41:18] Sivan Jeret: סליחה על הטעות אבל עדיין השאלה למה הוא יורד לכפר נחום עם אימו ולא כמו שכתוב בבשורות האחרות
[03/07/2023, 17:42:13] ~ DO RO: לוח נדיר וייחודי בעולם , אם כי השימוש שלו כשולחן אפשרי אך לא בטוח שזה היה ייעודו
[03/07/2023, 17:43:57] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:43:58] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:43:59] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:08] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:19] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:25] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:26] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:44:28] ~ אמיל: This message was deleted.
[03/07/2023, 17:45:30] ~ Dorit Epstein Tour Guide: עד כמה שהבנתי מאדריאן וייסברג – החתונה לא הייתה ביום שלישי שכן התחתנו בימי ראשון או רביעי. למה? כי בית המשפט התכנס בימי שני וחמישי ואפשר היה לבטל את הנישואים מיד, אם היה צורך. ויש להניח שהתחתנו בעיקר בימי רביעי בגלל הצורך להכין את המזון (וכמובן שאי אפשר להכין בשבת…). אז מהו יום שלישי? זהו היום השלישי אחרי מה שבא לפניו : אחרי הדיחה עם נתנאל, שהוא מ.. קנה.
[03/07/2023, 17:45:42] ~ Dorit Epstein Tour Guide: השיחה ולא הדיחה כמובן..
[03/07/2023, 17:46:24] ~ Dorit Epstein Tour Guide: ו.. זו רק המסיבה, כמו שכבר ציינו. הקידושין עצמם היו בכל שעברו לגור ביחד.
[03/07/2023, 17:53:42] Doron Jamchi: שאלה טובה.
כנראה כבר היה לישוע איזשהו קשר לכפר נחום.
[03/07/2023, 18:09:32] Itamar Ben David: קשר משפחתי? קשר מקצועי? מה לדעתך טיב הקשר?
[03/07/2023, 18:12:56] Itamar Ben David: הם הולכים לכמה ימים לכפר נחום כל המשפחה והחברים ומשם ייתכן ממשיכים לפסח בירושלים. המסקנה שלי זה שהפורימון והעדלאידע של כפר נחום היו שם דבר. זהו בדיחה אחרונה להיום מבטיח.
[03/07/2023, 18:13:33] Itamar Ben David: מניח שכן אורנה לא בדקתי. אם תמצאי משהו מומלץ תעדכני
[03/07/2023, 18:15:05] Doron Jamchi: פתוח לפרשנות.
אולי היה כפר נופש בכפר נחום של פעם
[03/07/2023, 18:16:03] Sivan Jeret: הרי על פי המסורת משפחת בן זבדי (יוחנן וג’ימס) הם קרובים שלו והם נמצאים בכפר נחום
[03/07/2023, 18:19:52] ~ Albert: אני חייב להסביר כאן דבר מה… אני מגיע מתחום התרגומים… ולאחרונה למדתי גם ארמית… האמירה של ישוע כיצד הוא פונה לאמו היתה המילה: “מרתא”… ומרתא פירושה “גבירתי”, זוהי ההטיה בנקבה של המילה “מר” בארמית שפירושה “אדון”, שנמצאת בשימוש בעברית. אז אין כאן כל פנייה חצופה כלל וכלל. אך הבעיה נבעה מהתרגומים למיניהם שמשום מה תירגמו אותה: “אישה”…
[03/07/2023, 18:22:50] Itamar Ben David: מה כתוב ביוונית?
[03/07/2023, 18:23:00] Itamar Ben David: תביא את המסורת שנכיר
[03/07/2023, 18:24:07] ~ DO RO: גם ביוונית כתוב. “אישה”
[03/07/2023, 18:39:43] Itamar Ben David: היוונית יותר מחייב מהפשיטתא בארמית לא?
[03/07/2023, 18:44:18] ~ Boaz Hadashi: מרים מתגלה כמתווכת כפי שכבר ציינו כאן. תפקיד שהיא ממלא אותו עד היום. יש יותר כנסיות ותפילות למרים, האם האנושית, שתדבר עבורנו אצל בנה, מאשר לישוע האלוהי. היא יותר נגישה ואימהית, ובחתונה בקאנה היא זו שמושכת בחוטים.
[03/07/2023, 18:52:57] ~ DO RO: אכן
אם כי. כפי שכתבתי היום בבוקר מה שנשמע באוזננו היום כלא מכבד , זה לא כך בהכרח , לפי רוב הפרשנים , אלא להיפך. כך שבמקרה זה הארמית מחזקת את רוח הדברים הללו
[03/07/2023, 19:22:23] Itamar Ben David: בכל ענייני התיווך, יש כאן בעיה מאוד רצינית לדעתי. אם זה מתחיל מישוע כמתווך לאב ואחר כך מרים כמתווכת לבן ובהמשך הקדושים שמתווכים למרים – זה כבר נהיה יותר מדי מתווכים ומסכים.
[03/07/2023, 19:27:39] Itamar Ben David: מתכנסים לסיום היום חברים
[03/07/2023, 19:28:03] Itamar Ben David: נזכיר – אם יש לכם עוד הצעות איך להשתמש בפרק בהדרכה והיכן – תבוא עליכם הברכה
[03/07/2023, 19:35:13] Shira Harpaz Pomeranz: “היין הטוב שנשמר לסוף” עצם הביטוי מרמז על ישוע עצמו.
[03/07/2023, 19:35:57] Shira Harpaz Pomeranz: יצא לי להדריך בזום יחד עם בעל יקב המתמחה ביינות לבנים. הצעתי שזה מה ששתו בחתונה בקנה. כי איזה יין נראה כמו מים מלבד יין לבן.
[03/07/2023, 19:37:23] Shira Harpaz Pomeranz: This message was deleted.
[03/07/2023, 19:37:52] Shira Harpaz Pomeranz: “הכד” בקריפטה בכנסיה הקתולית בקנה, הוא למעשה המקום אליו נקווים הנוזלים בגת.
סתם שתדעו.
[03/07/2023, 19:41:26] Itamar Ben David: היו בארץ בתקופה הזו יינות לבנים?
[03/07/2023, 19:43:24] Itamar Ben David: אני מניח שעוד נגיע לזה בהמשך הקריאה אז סביר שלא נמצה את הדיון בזמן שנשאר, ובכל זאת- למה באמת מגישים את היין הטוב אחר כך? למה באמת הסוד של המשיח מתגלה בשלב יחסית מאוחר בהיסטוריה אחרי הרבה דורות של סבל אנושי ושל כישלון? זה עשוי להצביע על איזה סאדיזם אלוהי כזה… היה חטא אדם הראשון אוקיי, למה היה צריך לחכות 4000 שנה לערך?
[03/07/2023, 19:48:24] ~ עופר מארצנו לעצמנו: מרים בעמ – שרותי תיווך בין שמים לארץ
[03/07/2023, 20:05:25] ~ 348343: לפי השאלה: למה ” המשיח מתגלה ” אחרי כה זמן רב …
התשובה טמונה בזה שאפילו עם בואו , ולמרות הנסים : החייה מתים , רִיפֵּא חולים , עיוורים … זה גם לא עזר. אפילו זה הביא לצליבתו ומותו אשר הוא בעצמו הזכיר …
מאוד חשוב לחשוב איך אלהים התייחס לאנושות .
הוא לא עזב את האדם אלא האדם עזב אותו … הוא שלח נביאים רבים … הנביא חבקוק היה שואל ואלהים היה עונה לו … גם בהר הזתים ישוע בכה מול ירושלים והזכיר את הנביאים אשר חוו מה שחוו מגסות רוחו של האדם … היין הוא סמל למותו של ישוע וסמל לחיים חדשים . זה היין הטוב לפי הברית החדשה